De nieuwe Lef ligt in de winkel!
Jongeren die bierreclames zien drinken het dubbele van jongeren die deze reclames niet zien.
Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Boston. Volgens hoofdonderzoeker Timothy Naimi heeft de reclame niet alleen invloed op het merk dat gedronken wordt, maar ook de hoeveelheid. Er werd geconstateerd dat jongeren die tv kijken maar geen bierreclames zien, gemiddeld 14 drankjes per maand drinken. De jongeren die in die maand driehonderd bierreclames te zien krijgen, drinken in diezelfde maand gemiddeld 33 drankjes.
Datum: 07/09/2016
De zomervakantie is in volle gang. Voor de meeste mensen zijn dat dé weken in het jaar waar vol verwachting naar toe wordt geleefd. Rust, plezier, gezellligheid en genieten zijn de hoofdthema's. Doen waar je zin in hebt en loslaten waar je geen zin in hebt. Al heeft Corona er wel een klein stokje voor gestoken.
De ‘zombie drug’, een mix tussen fentanyl en het verdovingsmiddel voor vee xylazine, wordt door het Witte Huis bestempeld als een ernstige bedreiging voor de samenleving. De drug is in opkomst in Amerika en zou meer verslavend en dodelijker zijn dan andere middelen.
De meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat post- en pakketbedrijven strenger moeten controleren op drugs die via pakketten worden verstuurd. Dit zou in samenwerking moeten met het kabinet.