De nieuwe Lef ligt in de winkel!
Jongeren die bierreclames zien drinken het dubbele van jongeren die deze reclames niet zien.
Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Boston. Volgens hoofdonderzoeker Timothy Naimi heeft de reclame niet alleen invloed op het merk dat gedronken wordt, maar ook de hoeveelheid. Er werd geconstateerd dat jongeren die tv kijken maar geen bierreclames zien, gemiddeld 14 drankjes per maand drinken. De jongeren die in die maand driehonderd bierreclames te zien krijgen, drinken in diezelfde maand gemiddeld 33 drankjes.
Datum: 07/09/2016
De gemeente Groningen probeert als eerste stad rookvrij te worden. Het college is voor en vandaag stemt de gemeenteraad hierover.
En toen was het november en werden we ziek. Als er iets is wat ik moeilijk vind in herstel, dan is het wel ziek zijn. Ik voel me zó ontzettend uit controle. Gezondheid is alles. Zonder dat heb je niets. Dat wordt me altijd weer opnieuw duidelijk.
De vriendschappen die je in herstel vindt, waarin je elkaar begrijpt als geen ander, kunnen ontzettend waardevol zijn. En soms gaat het andersom: trekken vrienden elkaar in herstel. Zo verging het ook deze vier vrienden. De derde is Rico Scheepens (50). 'Je komt elkaar allemaal weer tegen, alleen dan beter dan ooit tevoren.'