De nieuwe Lef ligt in de winkel!
Jongeren die bierreclames zien drinken het dubbele van jongeren die deze reclames niet zien.
Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Boston. Volgens hoofdonderzoeker Timothy Naimi heeft de reclame niet alleen invloed op het merk dat gedronken wordt, maar ook de hoeveelheid. Er werd geconstateerd dat jongeren die tv kijken maar geen bierreclames zien, gemiddeld 14 drankjes per maand drinken. De jongeren die in die maand driehonderd bierreclames te zien krijgen, drinken in diezelfde maand gemiddeld 33 drankjes.
Datum: 07/09/2016
De gemeente Groningen probeert als eerste stad rookvrij te worden. Het college is voor en vandaag stemt de gemeenteraad hierover.
De LHBTIQA+-gemeenschap drinkt meer alcohol dan de heteroseksuele cisgendergroep (personen waarbij genderidentiteit overeenkomt met geboortegeslacht). Dat zorgt voor gezondheidsproblemen.
Als Nina speelt ze sinds jaar en dag de rol van de opstandige en eigenzinnige dochter van Ludo en Janine Sanders uit de succesvolle soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden. Niemand zou ook maar vermoeden dat hier ooit een intens ziek en onzeker meisje onder zat. ‘Ik wist niet meer hoe ik moest leven.’