De nieuwe Lef ligt in de winkel!
Jongeren die bierreclames zien drinken het dubbele van jongeren die deze reclames niet zien.
Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van Boston. Volgens hoofdonderzoeker Timothy Naimi heeft de reclame niet alleen invloed op het merk dat gedronken wordt, maar ook de hoeveelheid. Er werd geconstateerd dat jongeren die tv kijken maar geen bierreclames zien, gemiddeld 14 drankjes per maand drinken. De jongeren die in die maand driehonderd bierreclames te zien krijgen, drinken in diezelfde maand gemiddeld 33 drankjes.
Datum: 07/09/2016
De gemeente Groningen probeert als eerste stad rookvrij te worden. Het college is voor en vandaag stemt de gemeenteraad hierover.
De LHBTIQA+-gemeenschap drinkt meer alcohol dan de heteroseksuele cisgendergroep (personen waarbij genderidentiteit overeenkomt met geboortegeslacht). Dat zorgt voor gezondheidsproblemen.
In de Rotterdamse haven is afgelopen jaar aanzienlijk minder drugs onderschept dan de jaren ervoor. In de havens van Noord-Brabant en Zeeland is de hoeveelheid toegenomen, maar dit lijkt niet met elkaar te maken te hebben.