Alliantie Alcoholbeleid Nederland (AAN) verspreidde 1 april een korte film over alcoholreclames. Ze willen ouders meer bewustmaken van de aanwezigheid van die commercials en de impact daarvan op hun kinderen. Het doel is om het onderwerp voor ouders beter bespreekbaar te maken met hun kinderen.

‘Alcoholreclame. Uw kind ziet meer dan u denkt’: dat is de naam van de video over de alcoholspotjes. AAN wil alcohol minder in het dagelijkse leven zien. Maar minder van die advertenties in Nederland kan niet snel veranderd worden, aldus AAN. Daarom is de video online geplaatst om ouders meer bewust te maken van de aanwezigheid van de advertenties. Ook beseffen de ouders beter wat de impact is van de reclames op hun kinderen. Hierdoor is het onderwerp beter bespreekbaar voor hun.

Alcoholreclames extra aantrekkelijk

In de video vertellen leerlingen uit groep acht wat ze van de alcoholcommercials vinden en waar ze het zelf zijn tegenkomen. Ze zeggen dat ze het op veel plekken zien: op YouTube, MTV, Instagram, in de bioscoop en in winkels. De kinderen weten dat de commercials voor drinken extra aantrekkelijk zijn gemaakt om meer kopers te trekken. Een leerling zegt: ‘Ik snap dat ze graag willen verkopen, maar maak het niet mooier dan het is.’

De link naar de korte film van Alliantie Alcoholbeleid Nederland: https://www.youtube.com/watch?v=i-2uMJhgv3A

Reageer reacties (0)
LEES MEER...