Instagram en de Australische organisatie ButterflyFoundation, die zich inzet voor mensen met een eetstoornis, lanceren samen de campagne #TheWholeMe. De campagne roept mensen op om meer realiteit en diversiteit te laten zien op Instagram.

Al enige jaren is de hashtag #bodypositivity met meer dan drie miljoen hits een populaire term. Toch zie je op het fotoplatform nog steeds veel ‘perfecte’ plaatjes. Daarom lanceert Instagram samen met ButterflyFoundation de #TheWholeMe campagne die de gebruikers een positief zelfbeeld zou moeten bezorgen. De campagne baseert zich op cijfers van het nieuwe onderzoek ‘Insights In Body Esteem’. Uit dit onderzoek onder 5000 Australiërs bleek dat 58 procent van de jongeren tussen 18 en 30 zich vergelijkt met andere Instagrammers. 50 procent van hen wil lijken op bepaalde influencers en amper 48 procent van de respondenten was tevreden met zijn of haar uiterlijk.

Veilige plek
De campagne bestaat uit onder andere video’s en een toolkit voor ouders en jongeren. Deze helpen hen te beslissen wat ze wel en niet op Instagram posten. Kevin Barrow, CEO van ButterflyFoundation: ‘Voor ons is een positief beeld op Instagram al langer een prioriteit en deze samenwerking met Instagram is een erg belangrijke stap in de goede richting. We willen van sociale media een veilige plek voor jongeren maken.'

Datum: 30-12-2019

Schrijf je hier in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.

Reageer reacties (0)
LEES MEER...