Kritiek op reclamecampagne Philip Morris

Philip Morris International (PMI) is in het Verenigd Koninkrijk de reclamecampagne ‘Hold My Light’ gestart om rokers aan te moedigen een maand te stoppen met roken. Gezondheidsorganisaties hebben de campagne zwaar bekritiseerd.

Het idee van de campagne is dat familieleden en vrienden van rokers hen op allerlei manieren helpen om een maand lang te stoppen. Voor de campagne is 2,3 miljoen euro uitgetrokken. Het kenniscentrum Cancer Research UK noemt het ‘stuitend hypocriet’ dat de grootste tabaksproducent ter wereld zegt rokers te willen laten stoppen. ‘Als PMI dat doel echt nastreeft, moet het bedrijf geen sigaretten meer produceren’, zegt het instituut. Ook de organisatie Action on Smoking and Health is kritisch. Zij denkt dat het een handigheidje van het bedrijf is om de strenge wetten tegen reclame voor tabaksproducenten te omzeilen.

De multinational richt zich al langer op de verkoop van alternatieve producten zoals de elektrische sigaret en heeft in het verleden gezegd op termijn helemaal te willen stoppen met de verkoop van normale sigaretten.

23/10/2018
Schrijf je hier in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.

Reageer reacties (0)
LEES MEER...