De nieuwe Lef ligt in de winkel!
De campagne Bob laat zien dat alcohol en verkeer niet samen gaan. In 2001 is de campagne begonnen onder de slogan ‘Bob jij of Bob ik?'. Dat de boodschap van de campagne bij automobilisten is aangekomen, is terug te zien in de cijfers: waar in 2002 nog 4% van de gecontroleerde automobilisten een te hoog promillage (meer dan 0,5‰) bleek te hebben, was dit percentage gezakt tot 1,7% in 2015 (gemeten in de weekendnachten).
Minister Schultz van Haegen: ‘De Bob-campagne is zeer effectief. Sinds de introductie van de campagne in 2001 zien we een sterke daling van het aantal overtredingen. Naast handhaving en educatieve maatregelen, blijf ik samen met de partners Bob inzetten om het rijden onder invloed nog verder terug te dringen.'
E zijn vanwege het 15-jarige bestaan van Bob verschillende aanvullende activiteiten. Zo start Veilig Verkeer Nederland deze week met een winactie op Facebook. Bob-fans kunnen daar laten zien hoeveel ze nog weten over de eerdere campagnes en maken kans op een prijs. De verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert gaat ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan door middel van vloggers op zoek naar de beste manieren om je Bob te belonen.
De gemeente Groningen probeert als eerste stad rookvrij te worden. Het college is voor en vandaag stemt de gemeenteraad hierover.
En toen was het november en werden we ziek. Als er iets is wat ik moeilijk vind in herstel, dan is het wel ziek zijn. Ik voel me zó ontzettend uit controle. Gezondheid is alles. Zonder dat heb je niets. Dat wordt me altijd weer opnieuw duidelijk.
De vriendschappen die je in herstel vindt, waarin je elkaar begrijpt als geen ander, kunnen ontzettend waardevol zijn. En soms gaat het andersom: trekken vrienden elkaar in herstel. Zo verging het ook deze vier vrienden. De derde is Rico Scheepens (50). 'Je komt elkaar allemaal weer tegen, alleen dan beter dan ooit tevoren.'