De nieuwe Lef ligt in de winkel!
De campagne Bob laat zien dat alcohol en verkeer niet samen gaan. In 2001 is de campagne begonnen onder de slogan ‘Bob jij of Bob ik?'. Dat de boodschap van de campagne bij automobilisten is aangekomen, is terug te zien in de cijfers: waar in 2002 nog 4% van de gecontroleerde automobilisten een te hoog promillage (meer dan 0,5‰) bleek te hebben, was dit percentage gezakt tot 1,7% in 2015 (gemeten in de weekendnachten).
Minister Schultz van Haegen: ‘De Bob-campagne is zeer effectief. Sinds de introductie van de campagne in 2001 zien we een sterke daling van het aantal overtredingen. Naast handhaving en educatieve maatregelen, blijf ik samen met de partners Bob inzetten om het rijden onder invloed nog verder terug te dringen.'
E zijn vanwege het 15-jarige bestaan van Bob verschillende aanvullende activiteiten. Zo start Veilig Verkeer Nederland deze week met een winactie op Facebook. Bob-fans kunnen daar laten zien hoeveel ze nog weten over de eerdere campagnes en maken kans op een prijs. De verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert gaat ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan door middel van vloggers op zoek naar de beste manieren om je Bob te belonen.
De gemeente Groningen probeert als eerste stad rookvrij te worden. Het college is voor en vandaag stemt de gemeenteraad hierover.
Verslaafd aan gokken: zijn opa was het, zijn vader Luc Nilis én hijzelf, al had hij dat jaren niet door. Voormalig PSV’er Arne Nilis (25) werd afgelopen jaar na één tweet gebombardeerd tot boegbeeld van de Belgische gokverslaafden. Hij pleit nu voor erkenning van het ziektemodel en betere zorg. ‘Mijn naam heeft voor- en nadelen. Nu krijg ik de kans om te spreken en iets bij te dragen.’
Als Nina speelt ze sinds jaar en dag de rol van de opstandige en eigenzinnige dochter van Ludo en Janine Sanders uit de succesvolle soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden. Niemand zou ook maar vermoeden dat hier ooit een intens ziek en onzeker meisje onder zat. ‘Ik wist niet meer hoe ik moest leven.’