De nieuwe Lef ligt in de winkel!
De hoeveelheid alcohol die iemand drinkt, kan worden verhoogd door het gebruik van Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van de universiteit van Michigan.
Hoe meer iemand reclames voor alcohol voorbij ziet komen, hoe meer diegene wordt getriggerd te drinken. Dat reclame op Facebook mogelijk nóg meer triggert, komt volgens de onderzoekers doordat we minder goed in staat zijn onderscheid te maken tussen advertenties op een social mediakanaal en persoonlijke berichten van vrienden. TV-reclames zien we meer als onderdeel tussen de reguliere programma's en dus meer als 'nep'.De onderzoekers lieten de ene groep deelnemers reclames voor water zien op Facebook, en de andere groep kreeg bierreclames voorgeschoteld. Daarna mochten ze allemaal een cadeaubon ter waarde van tien euro voor of een koffietentje, of een café meenemen. Degenen die de bierreclame zagen, kozen vaker voor de bon voor het café.
De ‘zombie drug’, een mix tussen fentanyl en het verdovingsmiddel voor vee xylazine, wordt door het Witte Huis bestempeld als een ernstige bedreiging voor de samenleving. De drug is in opkomst in Amerika en zou meer verslavend en dodelijker zijn dan andere middelen.
Onderzoekers van Brijder verslavingszorg en het AMC in Amsterdam hebben een nieuwe behandeling gevonden voor langdurige cocaïneverslaving. Het voorschrijven van langwerkende dexamfetamine resulteerde in een aanzienlijke vermindering van het cocaïnegebruik.
De mooie zusjes Noort hebben alles mee in het leven. Zo gelijkmatig en gewoontjes als hun jeugd verloopt, zo bizar en verschillend zijn hun volwassen levens. Saskia ontpopt zich als dé bestsellerauteur van Nederland. Terwijl Marieke afglijdt in de zwarte kant van het leven. Om uiteindelijk weer als échte zussen samen te komen.