Pinkpop doet dit jaar voor het eerst mee aan de boodschap: niet roken en drinken voor je achttiende. Medewerkers dragen de NIX 18 boodschap op hun shirts en zelfs organisator Jan Smeets heeft dit jaar een zwarte polo aan met de opdruk Ook Pinkpop is een festival van Nix.

Tijdens het festival zijn er allerlei NIX18 uitingen: er lopen onder andere handhavers rond met hesjes Op Pinkpop weet iedereen van Nix, er zijn op schermen “raad leeftijd” filmpjes en er worden polsbandjes uitgedeeld voor bezoekers onder en boven de leeftijd van18 jaar. Roerganger Jan Smeets spreekt het publiek twee maal daags aan op haar eigen verantwoordelijkheid, af en toe gelardeerd met een Nix sausje.

Het Trimbos-instituut  is aanwezig met de Happy Drinks, de alcoholvrije drankjes speciaal bedacht door Pierre Wind

 De NIX18 campagne heeft als doel jongeren gezond te laten opgroeien: niet roken en niet drinken voor je achttiende. De campagne gaat het land in om de NIX18 boodschap te verspreiden: niet alleen door fris- en schoolfeesten en sportclubs aan te doen, maar ook door zich op studenten te richten. De aankomend eerstejaars studenten in Amsterdam worden bereikt tijdens de introductieweken en er zullen speciale activiteiten plaatsvinden voor studentenverenigingen.

Jan Smeets, oprichter van Pinkpop laat weten: ‘Pinkpop fans weten dat ik elk jaar oproep om te genieten van 3 dagen vol met geweldige muziek en sfeer, maar rustig aan te doen met alcohol drinken, vooral met dit schitterende weer. Dit jaar doe ik een extra verzoek aan iedereen onder de 18 jaar: laat de alcohol en sigaretten voor wat het is en geniet van de sfeer en muziek. NIX18 is ook op Pinkpop de afspraak, dus houd elkaar hieraan en zorg dat je er een mooi weekend van maakt.’
De campagne NIX18 is een initiatief van het Ministerie van VWS en wordt ondersteund door diverse partners waaronder het Trimbos-instituut, NOC*NSF, Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, KWF Kankerbestrijding, Koninklijke Horeca Nederland en het Longfonds.

 

Reageer reacties (0)
LEES MEER...